Θεραπεία ούλων

Περιοδοντίτιδα

H περιοδοντίτιδα βασικά, είναι μία φλεγμονή η οποία αναπτύσσεται στους ιστούς που στηρίζουν τα δόντια, δηλαδή στα ούλα και στο κόκαλο. Στο αρχικό της στάδιο είναι σαν την ουλίτιδα, αλλά, όταν η φλεγμονή προχωρά στα οστά της γνάθου, ο οργανισμός προσπαθώντας να τα προστατέψει τα «διαλύει». Mε αυτήν τη διαδικασία τα δόντια χάνουν σταδιακά τη στήριξή τους, αρχίζουν να κουνιούνται και, αν δεν επέμβουμε άμεσα, θα χαθούν. Aιτία της περιοδοντίτιδας είναι διάφορα μικρόβια που ζουν στο στόμα μας. Πρόσφατα στους αιτιολογικούς παράγοντες προστέθηκε και το κάπνισμα. Tο αν θα προκληθεί η νόσος και σε ποια έκταση εξαρτώνται από την άμυνα του οργανισμού και τη φροντίδα που προσφέρουμε στα δόντια μας.

Η πάθηση αυτή αρχιζει όταν τα βακτηρια που βρίσκονται στην πλάκα (την κολλώδη, άχρωμη μεμβράνη που σχηματίζεται μόνιμα πάνω στα δόντια) και την τρυγία (πέτρα),προκαλέσουν φλεγμονή στα ούλα.

Τα κύρια συμπτώματά της είναι το έντονο κοκκίνισμα, το φούσκωμα και η αιμορραγία των ούλων. Σε αυτή τη φάση επιβάλλεται ο έλεγχος στο ιατρείο. Είναι μία κατάσταση αναστρέψιμη, με ιατρική θεραπεία ανάλογα με τις συστάσεις του οδοντίατρου μας και συνεχή στοματική περιποίηση στο σπίτι μαζί με τακτικη παρακολούθηση στο ιατρείο.
Αν η ουλίτιδα δεν αντιμετωπιστεί με τη σωστη θεραπεία και συνεργασια (καθαρισμός, σωστή στοματική υγιεινή), μπορεί να εξελιχθεί σε περιοδοντίτιδα που όπως σας περιγράψαμε πιο πάνω είναι μια σοβαρότερη κατάσταση στην οποία εκτός απο τα ούλα εμπλέκεται και το οστό που συγκρατεί τα δόντια, το οποίο σταδιακά αλλοιώνεται και χάνεται. Σε αυτή τη φάση τα δόντια μας πιθανότατα να καταλήξουν σε εξαγωγή.

Αυτή η αλληλουχία γεγονότων συμβαίνει προοδευτικά, σε διαφορετικό χρόνο και βαρύτητα για τον καθένα από εμάς και παίζουν ρόλο και άλλοι επιβαρυντικοί παράγοντες, όπως η κληρονομικότητα, το κάπνισμα, η ύπαρξη και άλλων γενικών νοσημάτων (π.χ. σακχαρώδης διαβήτης).

Περαιτέρω, η χρόνια περιοδοντική νόσος που έχει εγκατασταθεί στο στομα, αν δεν θεραπευτεί άμεσα καταλλήλως, το αποτέλεσμα δεν θα ειναι μόνο η μακροπρόθεσμη απώλεια των δοντιών μας, αλλά πιθανό να επηρεάσει και τη γενική μας υγεία, καθώς η ύπαρξη περιοδοντικών νοσημάτων έχει εδώ και χρόνια τεκμηριωθεί ότι σχετίζεται με την αυξημένη εμφάνιση κυρίως καρδιαγγειακών και αναπνευστικών νοσημάτων.